قفسه‌های اتاق کودک: از طراحی تا خرید
نوشته شده توسط : تیم تحریریه

یکی از اکسسوری‌هایی که می‌تواند اتاق کودک را زیباتر کند و در عین حال کاربرد خوبی داشته باشد، شلف است. شما می‌توانید هر چیزی را در این اکسسوری بگذارید؛ از اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها گرفته تا قاب عکس‌ها، حیوانات عروسکی کوچک و مجسمه‌های بامزه. در این مقاله به‌طور مفصل درباره شلف اتاق کودک، نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، نحوه نگهداری از آن و سایر نکات صحبت خواهیم کرد. پس با راهنمای خرید شلف اتاق کودک همراه باشید.

دلایل خرید شلف اتاق کودک

در راهنمای خرید شلف اتاق کودک، باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا اتاق کودک به این اکسسوری نیاز دارد. بیایید نگاهی به دلایلی بیندازیم که اتاق کودک شما نیاز به شلف دارد. این موارد به شما نشان می‌دهد که آیا اتاق فرزند شما به این اکسسوری نیاز دارد یا خیر.

یک اکسسوری جذاب و بسیار کاربردی

معمولا اتاق کودک کوچک است و نمی‌توان در آن کمدهای بزرگ قرار داد. بنابراین باید با وسایل کودک چه کنیم؟ اسباب‌بازی‌ها یا کتاب‌های داستان را کجا بگذاریم؟ با این اکسسوری می‌توانید یک فضای جانبی برای وسایل فرزندتان فراهم کنید که جای زیادی در اتاق نمی‌گیرد؛ به‌خصوص اگر شلفی بخرید که به دیوار وصل می‌شود.

مرتب نگه داشتن اتاق

یکی از مزایای اصلی قرار دادن این اکسسوری در اتاق کودک، تمیز نگه داشتن آن است. برای بچه‌ها مشکل است که اتاقشان را تمیز کنند و این کار معمولا آن‌ها را گیج می‌کند. اما داشتن یک قفسه مشخص برای کتاب‌ها یا وسایلشان، به آن‌ها یاد می‌دهد که بعد از بازی کردن، باید وسایل خود را در جای مخصوصش قرار دهند. این وسیله به شما کمک می‌کند مسئولیت‌پذیری را به فرزندان خود آموزش دهید و در عین حال، اتاق او را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید.

سرگرم کردن بچه‌ها

اکثر بچه‌ها در یک دوره‌ای از عمرشان عاشق یک مدل اسباب‌بازی، کتاب یا هرچیزی می‌شوند و دوست دارند مجموعه‌ای از آن را جمع کنند؛ به طور مثال دخترها عاشق عروسک باربی می‌شوند و دوست دارند مجموعه آن را جمع کنند. بعضی از بچه‌ها عاشق لگو می‌شوند و بعضی دیگر، کتابی درباره یک شخصیت خاص.

بچه‌ها در این سن دوست دارند مجموعه خود را به نمایش بگذارند و با کودکان دیگر، نوعی رقابت دارند. داشتن یک قفسه در اتاق کودک، به شما کمک می‌کند این مجموعه را مدیریت کنید. از طرف دیگر فرزندتان نیز سرگرم می‌شود و هر روز با آن‌ها بازی می‌کند.

ماندگاری و کاربردهای دیگر

یکی از خوبی‌های داشتن شلف یا قفسه این است که ماندگاری بالایی دارد و خیلی راحت می‌توان کاربرد آن را تغییر داد. اگر فرزند شما دیگر نیازی به شلف اتاقش ندارد، چرا آن را به دیوار حمام یا سرویس بهداشتی وصل نمی‌کنید تا جای منظمی برای حوله، شامپو یا صابون داشته باشید؟

انواع شلف بر اساس عوامل مختلف

با دلایل خرید شلف دیواری اتاق کودک آشنا شدید. حال به بخش دوم راهنمای خرید شلف اتاق کودک می‌رسیم. در این قسمت قرار است با انواع مختلف شلف و کاربردهای آن آشنا شوید. بعد از آشنا شدن با انواع مختلف شلف، می‌توانید تصمیم بگیرید کدام یک برای اتاق کودک شما مناسب است.

راهنمای خرید شلف توکار اتاق کودک

اگر فضای زیادی در اتاق کودک ندارید یا نمی‌خواهید فضای زیادی از اتاق را به قفسه اختصاص دهید، این مدل برای شماست. خوبی مدل توکار این است که می‌توانید در هر گوشه و کناری که دلتان می‌خواهد، آن‌ها را نصب کنید. نصب کردن مدل توکار راحت است و انعطاف‌پذیری بالایی نیز دارد. اگر به فضای اتاق کودک نیاز دارید و نمی‌خواهید آن را با وسایل جانبی پر کنید، اما در عین حال به یک مکان برای گذاشتن وسایل او نیاز دارید، مدل توکار پاسخگو نیاز شما خواهد بود.

راهنمای خرید شلف براکتی اتاق نوزاد

منظورمان از براکت، ابزاری است که برای نصب کردن شلف به دیوار استفاده می‌شود. این براکت‌ها کمک می‌کنند قفسه محکم به دیوار بچسبد. این مدل برای قفسه‌های بزرگ و سنگین چندان مناسب نیست. اگر می‌خواهید شلف را به دیوار نصب کنید و قرار نیست وسیله سنگینی را روی آن بگذارید، مدل براکتی مناسب شماست. شلف‌های براکتی از فلز یا چوب ساخته می‌شوند که انتخاب میان این دو، بستگی به دکور شما دارد.

راهنمای خرید شلف معلق

هنگام خرید اقلام دکوری برای اتاق کودک، یکی از انتخاب‌های جذاب و کاربردی شلف معلق است. این نوع از شلف به دیوار نصب می‌شود و به وسیله براکت‌های داخلی به آن محکم شده است، بنابراین نیاز به میخ، ریل یا ابزارهای دیگر ندارید.

نحوه نصب شلف

نحوه نصب این شلف بستگی به نوع مدلی دارد که انتخاب می‌کنید. اگر شلف ایستاده را انتخاب می‌کنید، کافیست آن را در مکان دلخواه بر روی دیوار بچسبانید. اگر مدل دیواری را ترجیح می‌دهید، ابتدا براکت‌ها را با استفاده از دریل و پیچ به دیوار بچسبانید و سپس شلف را روی آن قرار دهید.

برای اطمینان از محکم بودن و ایمنی نصب، بهتر است از خدمات یک نصاب حرفه‌ای استفاده کنید، به ویژه برای نصب شلف در اتاق کودک. این کار به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از استحکام نصب و ایمنی آن، از این اکسسوری دکوری در اتاق کودکتان استفاده کنید.

میزان فضای لازم برای نصب

برای نصب شلف دیواری در اتاق کودک، ارتفاع مناسب آن حدود 170 تا 180 سانتی‌متر از زمین است، با احتساب ارتفاع سقف اتاق. در صورتی که سقف اتاق کودک کم ارتفاع باشد، می‌توانید شلف را در ارتفاع پایین‌تری نصب کنید تا به راحتی دسترسی فرزندتان به آن امکان‌پذیر باشد. برای چندین شلف که می‌خواهید نصب کنید، فاصله 30 تا 45 سانتی‌متر را بین هر کدام در نظر بگیرید تا بتوانید وسایل بلندتر را نیز روی آنها قرار دهید.

بهترین محل نصب شلف

با توجه به استفاده‌های مختلف، محل مناسب برای نصب شلف اتاق کودک را انتخاب کنید. اگر فرزندتان اغلب پشت میز مطالعه یا بازی می‌کند، شلف را در ارتفاعی بالاتر از میز نصب کنید تا به راحتی بتواند وسایل خود را در آن قرار دهد. همچنین، برای کودکان نوزاد، حتماً از نصب شلف در ارتفاعی پایین از جای خوابشان پرهیز کنید تا ایمنی آنان را حفظ کنید.

قیمت شلف اتاق کودک نیز بستگی به مدل و جنس آن دارد. شلف‌های ایستاده بزرگ هزینه بیشتری نسبت به شلف‌های کوچک دیواری دارند. قبل از خرید، بهتر است تنوع مدل‌ها و قیمت‌ها را مقایسه کنید تا به انتخاب بهینه برای اتاق کودکتان برسید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کلیک بر روی لینک، از کارشناسان سیسمونی ما دریافت کمک کنید.

راهنمای مراقبت و نگهداری شلف

اگر یک شلف دیواری با جنس خوب برای اتاق کودک یا نوجوان خود انتخاب کنید، نیازی به نگهداری ویژه ندارد. فقط کافی است هرچند وقت یکبار با یک دستمال خشک خاک آن را بردارید و در صورت نیاز از تمیز کننده‌های مناسب برای سطوح چوبی استفاده کنید.

با مطالعه راهنمای خرید شلف اتاق کودک، انواع مختلف شلف کودک را شناخته و کاربردهای آن‌ها را آموخته‌اید. به نظر شما، شلف اتاق کودک و سایر اکسسوری‌های اتاق کودک مانند تخت نوزاد، کمد نوزاد، ویترین اتاق کودک و دراور کودک چه کاربردهای دیگری دارند؟








:: برچسب‌ها: خرید سیسمونی، سیسمونی، سیسمونی نوزاد، لوازم سیسمونی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: